Braukt cauri dziļai peļķei vai labāk nebraukt? Drošas braukšanas eksperts skaidro, kā pareizāk rīkoties 1

Auto un tehnoloģijas
3. jūlijā 06:32 2024. gada 3. jūlijā 06:32
 
Ziņu
nodaļa
| Jauns.lv
Pirmdien Rīgā stipras lietavas kārtējo reizi bija apludinājušas vairākas ielas, kā rezultātā bija apgrūtināta arī spēkratu pārvietošanās. Drošas braukšanas eksperts Jānis Vanks Jauns.lv skaidro, kā šoferiem vispareizāk rīkoties, ja nācies nonākt dziļas peļķes priekšā.

"Vispareizākais būtu izvērtēt situāciju un nogaidīt,” norāda Drošas braukšanas skolas vadītājs Vanks, vienlaikus gan piebilstot, ka peļķes lielumu un dziļumu šoferiem vizuāli novērtēt praktiski nav iespējams.

Pēc viņa teiktā, ja nav iespējams pagaidīt, kamēr vilnis norimst, un ceļa noteikumi arī aizliedz apgriezties braukšanai pretējā virzienā, tad vismuļķīgākais, ko iespējams darīt šajā situācijā, ir braukt cauri peļķei ātri.

Viņš skaidro, ka hidrotrieciena rezultātā mašīnas motorā satek ūdens un pastāv iespējamība, ka mašīna ceļa vidū vienkārši var apstāties. Tāpat viens no riskiem ir arī akvaplanēšana, kas ir situācija, kad starp automašīnas riepām un ceļa segumu iekļūst ūdens, kā rezultātā ievērojami zūd saķere ar ceļu. Tāpat, protams, traucoties cauri dziļai peļķei tiek apšļakstīti gājēji un ūdens nonāk arī uz "kaimiņa” auto priekšējā loga, kas apgrūtina viņa redzējumu.

"Katrai automašīnai tā situācija ir citādāka, jo vienam gaisa iesūkšanas atvere atrodas augstāk, citam zemāk. Tāds vidējais autobraucējs nemaz nezina, cik lielai peļķei viņš var braukt cauri,” skaidro Vanks.

Pēc viņa teiktā, vispareizākais šajā situācijā būtu vispirms izvērtēt ceļa stāvokli. "Ja jābrauc cauri peļķei, tad to ieteicams darīt lēni un prātīgi. Ātri braukt taisni cauri stāvošai peļķei nav pareizi, jo ātri braucot rodas spiediens, līdz ar to arī rodas situācijas par nozaudētām numurzīmēm, plastmasas detaļām utt.,” norāda drošas braukšanas eksperts.

Runājot par to, vai hidrotrieciens ir bīstams arī elektromobiļiem, Vanks pauda, ka elektromotoram ir cita uzbūve, kas nozīmē, ka principā elektromobiļi ir ūdens izturīgi, un ar to var mēģināt šķērsot peļķi.

Citi šobrīd lasa

Ministra Ašeradena bijusī sieva Daiga Freimane pēc šķiršanās dodas uz Parīzi kļūt par gleznotāju
Marta mira agonijā, nokrītot no klints Itālijas salā: viņa lūdza savam partnerim palīdzību, taču viņš viņu neglāba 6
Mirusi 94 gadus vecā Klinta Īstvuda mīļotā, kura bija 33 gadus jaunāka par aktieri
Pievienot komentāru